Za katerega od avtomobilov bi lahko rekli, da je simbol bivše Jugoslavije? Fičo, Yugo, Golf?
Starejše generacije se bodo verjetno spomnile še mnogih drugih vozil kot so Trabant, Wartburg, Zastava 750 ali Zastava 101. To so le nekateri izmed avtomobilov, ki bi jih lahko včasih zasledili na jugoslovanskih cestah. Nekatere pa lahko vidite še danes na slovenskih cestah.
V galeriji smo izbrali le peščico izmed legendarnih avtomobilov bivše Juge.
YUGO 45 - proizvajali so ga od leta 1981 pri Zastava Avto iz Kragujevca. Yugo je dizajniral za Zastavo italijanski Fiat, in sicer po zgledu svojega Fiata 127. V Jugoslaviji se je Yuga prijel izraz Yugo Koral, konec 80. let so ga začeli izvažati tudi v ZDA, kjer je bil proglašen za najcenejši avto. Yugota so prenehali proizvajati šele novembra 2008.
AUSTIN - slovensko podjetje IMV je pričelo s proizvodnjo Austinovih modelov kot so bili na primer I300, Austin Maxi 1500 in Maxi 1750, in prav tako slavni Mini 1000.
CITROEN 2CV - ali Spaček je delo francoza Pierrea-Julesa Boulangera. Za jugoslovanski trg se je Spaček proizvajal v slovenskem Tomosu v Kopru. Leta 1964 se Citroen in Tomos združita in preimenujeta v Cimos, kjer so proizvajali avtomobile Citroen Ami, Ajkula, GS, AX, BW, CX, Visa in Dijano.
LADA 1300 - je prav tako nastala na osnovi Fiatovega modela 124. Lado 1300 so proizvajali v bivši ZSSR in je kmalu postala eden izmed popularnejših avtomobilov na jugoslovanskem trgu. Lada je imela sloves "neuničljivega" avtomobila, vendar je bilo to le del propagande, kajti kvaliteta Lade je bila dejansko vprašljiva.
MERCEDES W123 - oboževali so ga predvsem taksisti in "gastarbajterji" - jugoslovanski delavci, ki so delali v tujini in so z njim izkazovali svoj poslovni uspeh. Bil je simbol prestiža.
NSU PRINZ - od leta 1965 so ga proizvajali v sarajevski tovarni Pretis (Preduzeće Tito Sarajevo). Bila je ena izmed bolj poznanih namenskih industrijskih tovarn v Jugoslaviji. Med drugim so proizvajali tudi pretis lonce za ekspresno kuhanje (oz. "ekspres lonec"). Prav tako so proizvedli tudi 15 000 avtomobilov.
OPEL KADETT - Oplove avtomobile so začeli proizvajati leta 1977 v tovarni IDA (Industrija dijelova automobila) v Kikindi. Med njimi je bil tudi Opel Kadett. Zaradi svoje zanesljivosti in dostopnosti je hitro postal priljubljen med Jugoslovani.
RENAULT 4 - proizvajali so ga v Novem mestu v Sloveniji, v tovarni IMV, danes poznani kot Renault. Proizvajali so ga med leti 1973 in 1992. Na jugoslovanskih cestah ste ga lahko kar pogosto srečali, saj so v Sloveniji proizvedli kar 575 960 avtomobilov Renault 4.
TRABANT - se je proizvajal v vzhodnonemškem mestu Zwickau od leta 1958, v tovarni VEB Sachsenring. Na jugoslovanskem trgu je bil že v 60. letih, nekako istočasno kot Trabant. Ker je bil proizveden iz plastificiranega bombažnega odpada je bil izredno lahek in cenovno ugoden.
VW GOLF - Volkswagen Golf so proizvajali v TAS-u (Tvornici automobila Sarajevo) od leta 1976. V Sarajevu so proizvedli okoli 150 000 avtomobilov. Golf je postal legendaren avtomobil, predvsem z modelom Golf II (dvojka), katerega so začeli proizvajati leta 1985.
WARTBURG - dobil je ime po dvorcu Wartburg v Eisenachu. Proizvajali so ga v tovarni Fahrzeugfabrik Eisenach v Vzhodni Nemčiji od leta 1966 do 1988. Bil je relativno hiter in prostoren, ena izmed vrlin pa je bila definitivno ta, da se ni veliko kvaril.
ZASTAVA 101 - pod bolj poznanim imenom Stojadin, se je proizvajal v podjetju Zastava iz Kragujevca od leta 1971. Vzor za izdelavo je bil zopet Fiatov model, in sicer Fiat 600D. Proizvajali so jo vse do leta 2008. Stojadin je bil poleg v Jugoslaviji popularen tud v Egiptu, kjer so avtomobile Zastava 101 sestavljali po delih, katere so dobili iz Srbije.
ZASTAVA 750 - oziroma po domače Fičo. Legendarni predstavnik jugoslovanskega avtomobilizma se je začel proizvajati leta 1962 v pogonu Crvene zastave. Tudi Fičota so načrtovali glede na njegovega Fiatovega predhodnika, in sicer je bil to Fiat 600. Avto so koristili v mnogih javnih službah bivše Jugoslavije, kot je bila policija ali avto šola.
Povzeto po strani Fokus.ba, dne 17.03.2016 ob 9.30 uri.