Slikarka Aleksa Ivanc Olivieri

Slikarka Aleksa Ivanc Olivieri se je rodila na današnji dan leta 1916 v Ljubljani.

Aleksa Ivanc Olivieri. Foto: casnik.siPred drugo svetovno vojno in med njo obiskovala risarske tečaje pri naših priznanih slikarjih, leta 1950 pa je diplomirala na Akademiji za likovno umetnost v Ljubljani ter opravila tudi specialko iz restavratorstva; že leto pozneje je pripravila svojo prvo samostojno razstavo. Pritegnile so jo predvsem srednjeveške freske in njena kopija Svetih treh kraljev iz Mač je bila na razstavi jugoslovanskih fresk, ki je gostovala v vseh evropskih glavnih mestih.

Pozneje se je v Rimu dve leti izpopolnjevala v slikarstvu in grafiki, opremila nekaj knjig ter s svojimi deli sodelovala na prvi razstavi slovenske izseljenske grafike v Buenos Airesu. Naslednje desetletje je ustvarjala in tudi razstavljala v Franciji in Alžiriji; z deli iz tega obdobja je sodelovala na skupinski razstavi sodobne slovenske umetnosti leta 1964 v New Yorku ter leto pozneje v Washingtonu. Ustalila se je na Korziki, se leta 1965 tam poročila in začela postopno spreminjati vsebino in barve svojih slik.

Te življenjske postaje Alekse Ivanc Olivieri so zaznamovale njeno ustvarjanje, s katerim se je uvrstila med naše Marijino vnebovzetje, okoli leta 1980. Foto: casnik.sinajzanimivejše iskalke drugačnega, nekonvencionalnega izraza, pa tudi med umetnice, ki so se spontano odzvale na izzive historično naglašenega postmodernizma.

Ivanc-Olivierijeva sodi med pomembne slovenske ustvarjalke, toda njeno delo je v Sloveniji skoraj neznano. Likovni kritik Ivan Sedej jo je poimenoval “poetesa mediteranske klenosti in trpke monumentalnosti”. Sedej je v razstavnem katalogu leta 1996 opozoril na izjemno kakovostno likovno delo Alekse Ivanc Olivieri in tudi zapisal, da akademska slikarka sodi med najzanimivejše slovenske iskalke drugačnega, nekonvencionalnega likovnega izraza v petdesetih in šestdesetih letih prejšnjega stoletja, pa tudi v vrsto zrelih umetnic, ki so se spontano odzvale na izzive historično naglašenega postmodernizma. Gre za slikarstvo, ki se naslanja na prvine ekspresionističnega in sodobnega slikarstva, ki še ostaja zvesto figuraliki, barvna paleta pa je zelo blizu barvnim odtenkom narave s Korzike in Krasa.

Up Next

Related Posts